Wednesday, February 24, 2016

Day 2 - Merempit di Koh Samui

Hari ke 2 dekat Koh Samui, harini plannya cuma nak pusing area Koh Samui sebab aku nak kena pickup Ily dekat Airport Koh Samui nanti. So pagi pagi lagi aku dah keluar untuk cari breakfast dekat Muslim Village, and aku ajak Acap untuk follow sebab yg lain tidur lagi.

Map laluan merempit kitorang kat Koh Samui, kitorang tak sempat untuk ke Big Budha, Bag Por dan Mountain viewpoint.

Hua Thanom Muslim Village

Aku baca yg dekat Muslim Village ni memang mudah untk cari makan tapi perjalanan dari Chaweng nak ke Hua Thanong ni dalam 30 minit perjalanan ke arah Lamai Beach.

Breakfast Nasi Beriyani Thai dengan ayam goreng.

Ayam goreng dia memang sedap, baru goreng je dah habis.



Chaweng Beach and Koh Samui Airport

Lepas balik je dari breakfast ang gerak yang lain untuk bangun and bersiap, kitorang pusing area Chaweng Beach untuk survey pakej yang nak amik esok. Lepas discuss kitorang decide untuk amik Pakej Koh Tao and Koh Nangyuan 1700 baht,arga yg dia letak 2100 baht. And dorang amik half day pakej untuk ke Namuang Waterfall and Elephant Ride untuk harini dengan harga 700 baht, Aku tak boleh join sebab bajet tak cukup plus nak pikcup Ily dekat airport nnt. Maybe sebab awal lagi so banyak kedai yang belum bukak. 


Chaweng Beach.

Central Festival Koh Samui.

Lepas pusing dekat area Chaweng kitorang split sebab dorang ada half day pakej and aku kena pickup Ily dekat airport. Airport Koh Samui ni sama laluan ke Fisherman Village cuma dia kena ke depan lagi. Ily whatsapp bagi tau yg dia sampai pukul 1.40 p.m rupanya silap, 1.40 p.m time Malaysia and dekat 2 jam jugak aku menunggu dekat airport ni. Airport Koh Samui ni kecik gila, plg kecik aku pernah tengok. Bila masuk just ada meeting area je, tu pon open mcm dalam gambar tu and parkoing motor cuma 10 baht, hehehe.

Meeting area Airport Koh Samui.


Lepak dekat kerusi ni 2 jam sebab dekat sini je ada kipas, hahaha.

Na Mueang Waterfall

Lepas je pickup Ily, kitorang terus nak cari tempat untuk makan sebab  aku pon tak lunch lagi, memang tengah lapar gila. Mula mula ingat nak makan dekat Restoran Faria depan Bangkok Hospital tapi seba makanan dah habis kitorang terus ke area Muslim Village, sebab aku ada bersembang dengan sorang pakcik ni pagi tadi and dia cakap dia berniaga restoran dekat area situ, so kitorang pon makan situ. Lagi pon laluan ni sehala untuk ke Na Mueang Waterfall, tempat yg kitorang nak pergi. Kitorang naik ke Na Mueang Waterfall 2, sepanjang perjalanan ni ada signboard untuk ke sini.

Restoran n i betul betul tepi jalan. Sorry tak dak gambar makanan, dah lampar sangat. Lupa nak amik.


Antara trek untuk sampai ke waterfall, kena hike dalam 15 minit untuk sampai ke atas.

Sempat jugak lah aku mandi dekat sini sebab dah berpeluh sangat panjat ke sini.

Viewpoint from Na Mueang Waterfall.

Hinta and Hinyai

On the way balik dari Na Mueang kitorang terserempak dengan Acap dengan Alip, so kitorang gerak sekai ke Hinyai and Hinta. Orang cakap kalau sampai ke Koh Samui mesti kena datang ke sini untik amik gambar, aku pon tak tahu apa yg menarik sangat,hehehe. Hinta tu batu yg design dia mcm laki punya tutttt and hinyai perempuan punya tuttt. Hahaha. 



Alip dengan Sha dok kushuk amik gambar hinyai. Hahaha.


Chaweng Beach

Malam tu lepas Maghrib kitorang terus keluar untuk cari makan and jalan halan area Chaweng Beach untuk cari souvenir, kalau ikutkan souvenir dekat sini lebih mahal compare dengan dekat FIsherman Village Night Market, so korang boleh beli siap siap dekat Fisherman Village Night Market. Malam tu kitorang dinner dekat foodcourt sebelah Central Festival Koh Samui, dalam tu ada 1 restoran Halal untuk seafood and ada Indian Food.


Antara Restoran Seafood dekat area Chaweng Beach yg hanya mampu tengok, hehehe.

Yg awek baju merah tu Restoran Halal, and awek tu Acap dah cop awal awal.

Group photo tanpa tukang amik gambar.


Credit to Aida Alia

No comments:

Post a Comment