Thursday, June 9, 2016

Day 3 - Final day at Singapore

Hari ke 3 kitorang dekat Singapore, semua dah memang letih sangat sebab 2 hari full day penuh dengan akitiviti. So harini kitorang keluar lewat sikit, and plan cuma nak jalan jalan dekat Arab Street, sambung shopping dekat Bugis Village, Mustaffa Centre Little India and  Arab Street.

Breakfast at Zam Zam Restaurant Arab Street

So pagi tu kitorang makan dekat Zam Zam Restaurant yg terletak dekat Arab Street, antara restaurant yg famous dekat Singapore ni. Antara makanan yang korang patut try ialah Murtabak dan Nasi Beriani.



Pagi pagi lagi dah kedarah Nasi Beriani.

Haji Lane

Haji Lane ni kira port hipster datang untuk amik gambar lah dekat sini, banyak building yang design dia lawa, so kitorang memang tak lepas peluang untuk amik gambar dekat area sini. Haji lane ni terletak dekat area Arab street, so dekat sangat dengan hostel kitorang. And waktu malam minggu, memang penuh dengan orang sebab banyak pub dekat area sini. 


Model tak diiktiraf.


Mustaffa Centre Little India

Then kitorang ke Bugis Village untuk shopping, sebabkan aku dah update pasal Bugis Village pd entry yang lepas so aku skipkan je lah ok? Hehehe. Nect kitorang ke Mustaffa Centre Little India, sebenarnya Mustaffa Centre ni tak ada apa sangat cumanya complex ni bukak 24 jam and semua benda ada, dari Clarks, Deuter sampai ke barang computer. Dorang cakap Mustaffa Centre ni lebih kurang Mydin dekat Jalan TAR, hahaha. Maybe lah kot. and time dekat sini aku pon dah letih sangat, so memang tak bukak camera untuk amik gambar. So aku sharekan gambar yang aku pernah amik dekat sini dulu ye.


Mydin Mall Jalan TAR, hahaha.


Arab Street (La Marelle Cafe)

Petang tu kitorang just pusing pusing area hostel and malam tak ke mana pon, sebab nak tidur awal and bangun untuk sahur nanti. Yelah esoknya puasa kan? Dugaan betul puasa dekat negara orang. Hehehe. Kitorang sempat lepak 1 cafe dekat Arab Street, La Marelle Cafe. Just untuk relax relax before balik. And malam tu kitorang sahur dekat Kampung Glam Cafe, nasib lah dia bukak sampai awal pagi, so senang lah.



Sebabkan ni kali ke 4 aku sampai ke Singapore, so tak lah excited sangat. Plan asalnya nak ke Bukit Puaka, tapi tak kesampaian. Overall seronok jugak dapat jalan jalan dekat sini lagi dengan kawan kawan yg ok. And makanan Halal tak lah susah nak cari, just maybe sebab duit Malaysia yg drop sangat so terasa jugak lah nak belanja dekat sini. And maybe aku akan pergi lagi ke Singapore, kalau ada yang nak sponsor, hehehe. Sebab Kak Nad cakap nak bawak, aku jadi babysitter Safaa dengan Yaqub. Hahaha. Kalau nak pergi sendiri maybe lambat sikit lah kot, banyak lagi tempat lain yg aku belum pergi. Ok jumpa lagi dalam next entry, Selamat Berpuasa semua. Assalamualaikum. 


Thanks for the memories.

3 comments:

  1. haha uik ada mention nama saya lah.
    krik krik.

    ReplyDelete
  2. haha uik ada mention nama saya lah.
    krik krik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahahaha. puji lebih kot2 boleh follow pi SIngapore lg.

      Delete