Thursday, May 28, 2015

Day 2 - Don Mueang Airport ke Bangkok

Pagi lagi kitorang dah checkout untuk ke hotel, hotel kali ni kitorang book dekat Soi 4 Sukhumvit, still area Sukhumvit sebab bg aku area ni paling mudah public transport. So kitorang decide nak ke airport balik and baru ke hostel.

Dari airport korang boleh exit dekat gate 6 and naik bus A1, naik bus ni ke BTS Stesyen Mo Chit, dari Stesyen Mo Chit kitorang ke Stesyen Phloen Chit sebab tu yg paling dekat dengan hostel. Perjalanan dr airport ke Stesyen Mo Chit cuma dalam 30 or 40 minit, kebanyakan orang memang akan turun dekat stesyen ni. Bus ke Mo Chit cuma 30 baht seorang and BTS cuma 40 baht, so total baru 70 baht. Compare dengan teksi yg boleh cecah sampai 400 baht depends pada traffic.




Trip kali ni kitorang stay dekat WH Hostel sebab dia ada dorm yg asingkan perempuan so senang untuk Ily and Jaja. Kalau untuk mixed dorm harga dalam RM30 semalam tp untuk girl dorm RM40 semalam.


Mixed dorm.

Free coffee for everyone.

1st day kitorang just jalan area Bangkok, ke MBK, Platinum and lain lain. Memang shopping sakan lah dorang kat Platinum and ada makanan Halal dekat Platinum and MBK ni, untuk dinner kitorang makan dekat Yana Restaurant MBK Center. Tom Yum santan dia memang terbaik, sotong dia pon sedap. Harga agak mahal kalau compare dengan tempat lain, apa yg kitorang makan ni dalam 400 baht tapi serious berbaloi sebab sedap.


No comments:

Post a Comment